نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم
سرخط خبرها

ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است 

  • کد خبر: ۲۲۳۹۸۰
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است 
کاندیدای ریاست هیات فوتبال استان خراسان رضوی گفت: معتقدم دعوای خانوادگی را نباید به گوچه و خیابان برد، اما شاید مجبور شوم اعتراضم را از مبادی فوتبالی بین المللی یعنی afc و fifa به صورت حقوقی پیگیری کنم.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر قدیری درخصوص شرایط پیش آمده و ثبت نام جدید هیات فوتبال برای انتخابات گفت: اول از همه یک مطلب را خیلی واضح و روشن بگویم. ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است که باید هرچه زودتر جلوی این مورد گرفته شود. من اعتراض رسمی خودم را نسبت به آگهی منتشر شده از سوی هیات فوتبال اعلام کرده ام و ادله خودم را هم ارائه دادم. به صورت رسمی هم اعلام کردم چنانچه این روند متوقف نشده و آگهی پیش گفته ابطال نشود و انتخابات برابر اساسنامه و به استناد ثبت نام‌های قانونی انجام شده برگزار نگردد؛ اعتراض خودم را به رغم تمایلات درونی و پای بندی به این اصل اخلاقی که "اختلاف و دعوای خانگی را به کوچه و خیابان نباید برد"، ناگزیر و ناگریز از آن خواهم بود که سوای مراجع نظارتی داخل؛ اعتراضم را از مبادی فوتبالی بین المللی یعنی afc و fifa به صورت حقوقی پیگیری کنم.

کاندیدای ریاست هیات فوتبال استان خراسان رضوی که پیش از این صلاحیتش برای حضور در انتخابات تایید شده بود در ادامه افزود: پیش‌تر هم گفتم و الان هم بصورت موردی برای شما می‌گویم تا مشخص شود که براساس قانون و بر مبنای همین اساسنامه مورد تایید فدراسیون فوتبال اعتراض دارم.

اول| در ماده یک اساسنامه هیات فوتبال استان‌های کشور در تعریف هیات آمده است "این هیات نماینده و جانشین فدراسیون فوتبال در استان بوده که فعالیت‌های مرتبط در سطح استان را با رعایت کامل قوانین و مقررات و در هماهنگی کامل با فدراسیون فوتبال و همکاری با اداره‌ی کل ورزش و جوانان استان اجرا یا بر آن نظارت می‌کند"
بنا بر این رعایت کامل قوانین و مقررات به عنوان مولفه‌ی اصلی و اساسی در هویت و ماهیت عملکردی هیات فوتبال معرفی شده که در بند ۴ ماده‌ی ۳ و در شرح وظایف هیات فوتبال در اساسنامه نیز مورد تاکید واقع شده است "اجرای مقررات و آئین نامه‌های ابلاغ شده از طرف مجمع عمومی فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه‌ی آن "
دوم| کمیسیون انتخابات هیات فوتبال استان مستند به ماده‌ی ۴۱ اساسنامه متشکل از ۳ نفر (یک نفر منتخب رئیس فدراسیون، دبیر هیات فوتبال استان و یک کارشناس حقوقی پیشنهادی رییس و مورد تایید هیت رئیسه‌ی فوتبال استان) بالصراحه در برگزاری انتخابات فوتبال استان اهمال کاری و تخلف محرض انجام داده اند با این توضیح که در ماده ۴۲ اساسنامه و در ۴ بند وظایفی برای این کمیسیون تعریف شده که بند ۲ آن "وظیفه استعلام صلاحیت نامزد‌ها از مبادی و مراجع ذی ربط" را مورد تاکید قرار میدهد و این در حالیست که تاخیر در اخذ این استعلام بزرگ‌ترین بهانه‌ی هیات و فدراسیون فوتبال در عدم برگزاری انتخابات هیات بوده است حال آن که وظیفه‌ی مسلم و مشخص خود این کمیسیون بوده است نه اداره‌ی کل ورزش و جوانان استان و حتی اگر هم به فرض چنین بوده باشد پس از انجام این، مهم اداره‌ی کل کار خود را انجام داده است ولو با تاخیر و در هنگام بروز این تاخیر و عدم برگزاری انتخابات؛ بند ۹ ماده‌ی ۲۴ اساسنامه صراحت دارد که " تشخیص موجه بودن یا موجه نبودن دلیل عدم برگزاری با رییس فدراسیون است"، حال آن که در این مورد رییس فدراسیون هیچ اظهار نظری نکرده و موجه بودن یا نبودن دلیل عدم برگزاری انتخابات برای اینجانب و حتما برای جنابعالی نیز در ابهام میباشد و با استناد شفاهی به یک سخن سست و خارج از قاعده و قانون بیان شده که، چون برگزاری مجمع بیش از شش ماه با تاخیر مواجه شده است؛ لذا بایستی ثبت نام‌ها تجدید شود به راستی چرا به چه علت؟ چه کسی مسبب این وضع بوده است؟! تقصیر چیست و مقصر کیست؟!
سوم| در بند ۶ ماده ۲۲ اساسنامه آمده است که "حداکثر زمان برگزاری مجمع انتخاباتی از تاریخ ثبت نام دو ماه است که این زمان شامل مدتی است که دبیرخانه‌ی مجمع در انتظار دریافت استعلام‌ها از مراجع ذی ربط است"

چنان که مشهود است این بند فقط زمانی حداکثری را برای برگزاری انتخابات مشخص کرده است و در هیچ کجای اساسنامه و در هیچ بند و تبصره‌ای اشاره نداشته که اگر این بازه‌ی زمانی حال به هر علتی رعایت نشد؛ ثبت نام‌ها باید ابطال و ثبت نام مجدد به عمل آید! عبارت بیش از شش ماه از زمان ثبت نام‌ها گذشته و به همین دلیل باید ثبت نام مجدد به عمل آید همان تخم لق و ا دستآویز شیطنت‌های اتاق خلوت دست‌های پیدا و پنهان پشت پرده‌ی کسانیست که، چون سرپرست فعلی بختی برای شرکت مجدد نداشته است در اندیشه‌ی مهندسی انتخابات برآمده اند که نه توانسته اند با کاندیدا‌های موجود به توافق برسند و نه فکر این روز‌ها را میکردند که کاندیدا‌های پوششی در کار داشته باشند فلذا بهترین کار را در زدن زیر میز و خراب کردن بازی دیده اند؛ اگر نه در هیچ کجای اساسنامه اشاره‌ای به شش ماه نشده است الا در بند ۱۱ ماده‌ی ۲۴ که اشعار می‌دارد "در صورت استعفاء از کارافتادگی غیبت بیش از سه ماه فوت یا عزل و برکناری رییس هیات فوتبال استان نایب رییس اول هیات فوتبال استان با حکم رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست هیات منصوب میشود تا مداکثر ظرف مدت شش ماه انتخابات هبات فوتبال استان را برگزار نماید"، و پر پیداست که چنین اتفاقی نه برای رییس هیات فوتبال استان افتاده و نه هیات فوتبال استان به چنین سرنوشتی گرفتار آمده که شوربختانه سرنوشتی سیاه گون‌تر از این گریبانش را گرفته است.

جعفر قدیری در پایان هم تصریح کرد: من تمام این موارد را در نامه‌ای مکتوب به مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان هم اعلام کرده ام و از ایشان بعنوان متولی ورزش استان انتظار دارم جلوی این تخلفات را بگیرند و اجازه ندهند این رویه بی قانونی در جامعه ورزش استان ادامه پیدا کند. به هرحال کسی نمی‌تواند کتمان کند که اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است و به همین خاطر از این طریق پیگیر رفع مشکل وضعیت کنونی شدیم.

اعوجاج فکری و انسداد ادراکی به همراه فلجی و فشلی در کار فوتبال استان و اداره‌ی آن اظهر من الشمس است و سوء مدیریت؛ حتی پیش کسوت‌های پا به سن گذاشته عزلت اختیار کرده را نیز به فغان و فریاد در آورده است. قصه‌ی پر غصه‌ی انتخابات هیات فوتبال استان چنان پراب چشم شده است که واقعا بایستی وجدان متولیان فعلی هیات و فدراسیون را فرا خواند که بیش از این در چشم مروت خاک نباشند و نان به خاک آلوده را به خانه نبرند و به ایشان فهماند که از جای دیگری به غیر از فوتبال هم میتوان ارتزاق کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->